Hae it-yrityksiä
osaamisalueittain:

Tiedote: Sininen Meteoriitti Oy siirtyy kokonaan suomalaiseen omistukseen

BloggausOhjelmistotalo Sininen Meteoriitti siirtyi täysin suomalaiseen omistukseen vuoden 2019 alussa, kun nykyomistajat, johto ja Gerako Oy:n kokoama kotimaisten perheyhtiöiden ryhmä ostivat Fujitsun osuuden yrityksestä.

Sinisen Meteoriitin toimitusjohtajan Pekka Walkaman mukaan kyseessä on iso panostus yrityksen tulevaisuuteen ja suomalaiseen softaan.

– Trendi markkinoilla on ollut päinvastainen, kun suomalaiset yritykset siirtyvät ulkomaiseen omistukseen. Olemme tyytyväisiä saadessamme kotimaisia vakavaraisia perheyhtiöitä mukaan kehittämään Sinistä Meteoriittia ja rakentamaan yhtiön toimintaa ja tulevaisuutta pidemmällä perspektiivillä, Walkama kertoo.

Nykyomistajien rinnalle liittyvät uudet omistajat tuovat mukanaan myös uutta osaamista ja kokemusta. Esimerkiksi Gerako oli ohjelmistoyritys Tekla Oyj:n pääomistaja.

Fujitsu Finland Oy osti 45 prosenttia Sinisen Meteoriitin osakekannasta vuonna 2012. Vuosien kuluessa muotoutunut yhteistyö on osoittautunut toimivaksi eikä sen jatkuminen enää edellyttänyt omistuksellista sidosta. Ratkaisu omistussuhteen muutoksesta syntyi hyvässä yhteishengessä Fujitsun kanssa ja yhteistyö yritysten välillä jatkuu myös tulevaisuudessa.

Lue koko blogi

Sininen Meteoriitti Oy

Yritysprofiili Sininen Meteoriitti kotisivut

Siirry yrityksen profiiliin Sininen Meteoriitti kotisivut Yrityshaku Referenssihaku Julkaisuhaku